XML og XSLT

synes tiden fra indsendelse af spørgsmål og opgaver til svar har været hurtig hvilket var rigtig dejligt.

René Matzen, Revisor Informatik ApS

Excel videregående

Det har været rigtig godt at kunne arbejde med kurset når man selv synes at man havde tid til det.

Overskueligt materiale og overkommelige opgaver.

Hurtige svar på opgaveløsninger.

Et rigtig godt kursus :o)

Susanne Jensen, KoncernØkonomi

Excel videregående 2010

Kursus materialet, rart at have i fremtidem som opslagsværk.

At man selv kunne bestemme tempoet.

Thor har altid svaret prompte på mine spørgsmål

Lennart Nielsen, GEA Process Engineering A/S

DreamWeaver CS55

En rigtig god undervisningsform hvor man kan arbejde når man er inspireret og opmærksom. Det gælder både ang. planlægning af tid og hvor i øvelserne man har brug for hjælp og svar på spørgsmål. Alt skete i mit tempo, og svar på spørgsmål var tilpasset mit niveau, så jeg kunne forstå det.

Jeg kom igennem alle de vigtige og nødvendige dele af programmet i et på forhånd planlagt forløb.

Samtidig var du ved din klippekortsordning med på mine private hjemmesider, således at jeg, efterhånden som jeg arbejdede med kurset, i praksis kunne bruge hvad jeg havde lært og fik opøvet rutine. Dermed er det for alvor lært og mine forventninger er mere end fuldt ud indfriet.

Alis Christiansen, privat

Access videregående

1) Den detaljerede Trin-for-trin vejledningen i undervisningsmaterialet er måske lidt kedelig at gennemføre, men det bliver rigeligt opvejet af effektiviteten i indlæringen af de nødvendige rutiner.
2) Underviseren er superhurtig til at svare.
3) Underviseren svarer relevant og koncist på mine spørgsmål.

Lars Mårtensson, IHI BUPA

Access VBA

Min indgangsvinkel til VBA var, at jeg overhovedet ikke har arbejdet "hands on" med kode, siden de første par år af ingeniørstudiet, hvorfor min overordnede målsætning var "blot at komme komme i gang" dvs få en overordnet forståelse for hvordan strukturen i det hele var. Det har jeg fået og mere til.

Der er lagt vægt på øvelse, så man selv skal "bøvle" med koden, uden at få alt for meget forærende. Det er godt. Øvelserne har jeg oplevet, som værende bygget op, så man får en "værktøjskasse" med komponenter, som i et vist omfang kan genindgå i nogle af de efterfølgende øvelser. Også det er fint. Det stimulerer en til at tænke kreativt.

Alt i alt er mine forventninger indfriet.   ..

Lars Aaboe Kristensen, Ribe Amt, Teknik og Miljø

< >
Se flere referencer

xsl:template

 - den har vi også mødt før. Det er det element vi bruger til at opbygge vores stylesheets af. Syntaksen er som følger:

<xsl:template match="xpath sætning" name="template navn" priority="nummer" mode="mode navn">

match har vi set og arbjdet med. Name kan bruges til at navngive en template, så man kan kalde den direkte - det kommer vi tilbage til.  Mode kan bruges, hvis en sektion skal processeres mere end én gang - det kommer vi også tilbage til.

 

Priority

I nogle tilfælde vil der være mere end én template, der matcher samme element. I de tilfælde har XSLT nogle regler der bliver fulgt. Jo mere specifik en template er jo højere prioritet har den. Se på disse to templates:

<xsl:template match="Nummer/Kunstner">
<xsl:template match="Kunstner">

Den første template er tydeligt den meste specifikke, så det er den der bliver valgt. Hvis man har to templates der er lige specifikke kan man med priority atributten afgøre hvilken der bliver valgt.

Når du har betalt for kurset får du adgang til øvelser til hver lektion. Og når du har fået godkendt din besvarelse får du desuden adgang til mine løsningsforslag med ekstra tips og trix.