XML og XSLT

synes tiden fra indsendelse af spørgsmål og opgaver til svar har været hurtig hvilket var rigtig dejligt.

René Matzen, Revisor Informatik ApS

Excel VBA

Det har været rart at man selv kan bestemme tempoet og hvornår man laver opgaverne. Man kan også få hjælp til at få løst opgaverne anderledes, samt få hjælp til andre opgaver. Jeg synes også det har været sjovt at man ikke får det hele serveret, men skal søge lidt information selv.

Laila Jensen, Statens Serum Institut

Excel VBA

Det har været godt at selv kunne bestemme farten, samt bruge al den tid man nu selv synes for at lave opgaverne.

Det har været et hårdt kursus, men jeg har virkelig lært meget og er mere rustet til at lave nye makroer, hvor jeg så selv kan gå i i VBA og lave rettelser, fordi jeg kan forstå programmet.

Margit Gravgaard Larsen, Novo Nordisk A/S

Excel VBA

Kurset er godt, fordi det tvinger kursisten til at arbejde selvstændigt. Det er lidt lig forelæsning, hvor det er fuldstændigt op til een selv at arbejde med stoffet.
Thor Østergaards pædagogik er baseret på "hjælp til selvhjælp", og alt er holdt i en let og uhøjtidelig tone.

Fjernundervisning har yderligere den fordel at man kan sidde hjemme og koncentrere sig om emnet, uden at blive forstyrret af andre (ofte mindre motiverede) kursister.

Flemming Degn, Privat

Word VBA

Super hurtig tilbagemelding på løste opgaver. Det passer mig fint at kunne følge kurset i mit eget tempo.

Og igen igen

Ikke utænkeligt at jeg "springer" på et af de andre kurser

Stig Ulriksen, HTH

Excel grundlæggende 2000

Jeg syntes at det været rigtig godt og læreridt.

Det passede mig rigtig godt at jeg selv kunne bestemme hvornår jeg lavede opgaverne,

Når man havde en til to timer fik man lige sat sig ved pc,en og så bare igang. 

Det passer rigtig godt ind i en børnefamilie istedet for at skulle være væk i et par dage.

Opgaverne syntes jeg var rimlig let at forstå, hvordan man skulle løse dem.

Opgaverne  var udfordrene det længere man kom frem

Jeg har lyst til at prøve mere på et tidspunkt

Jeg vil gerne anbefale det til andre.

Finn Nygaard Jensen, Efterskolen Ådalen

< >
Se flere referencer

xsl:template

 - den har vi også mødt før. Det er det element vi bruger til at opbygge vores stylesheets af. Syntaksen er som følger:

<xsl:template match="xpath sætning" name="template navn" priority="nummer" mode="mode navn">

match har vi set og arbjdet med. Name kan bruges til at navngive en template, så man kan kalde den direkte - det kommer vi tilbage til.  Mode kan bruges, hvis en sektion skal processeres mere end én gang - det kommer vi også tilbage til.

 

Priority

I nogle tilfælde vil der være mere end én template, der matcher samme element. I de tilfælde har XSLT nogle regler der bliver fulgt. Jo mere specifik en template er jo højere prioritet har den. Se på disse to templates:

<xsl:template match="Nummer/Kunstner">
<xsl:template match="Kunstner">

Den første template er tydeligt den meste specifikke, så det er den der bliver valgt. Hvis man har to templates der er lige specifikke kan man med priority atributten afgøre hvilken der bliver valgt.

Når du har betalt for kurset får du adgang til øvelser til hver lektion. Og når du har fået godkendt din besvarelse får du desuden adgang til mine løsningsforslag med ekstra tips og trix.