XML og XSLT

synes tiden fra indsendelse af spørgsmål og opgaver til svar har været hurtig hvilket var rigtig dejligt.

René Matzen, Revisor Informatik ApS

Excel grundlæggende 2000

Jeg syntes at det været rigtig godt og læreridt.

Det passede mig rigtig godt at jeg selv kunne bestemme hvornår jeg lavede opgaverne,

Når man havde en til to timer fik man lige sat sig ved pc,en og så bare igang. 

Det passer rigtig godt ind i en børnefamilie istedet for at skulle være væk i et par dage.

Opgaverne syntes jeg var rimlig let at forstå, hvordan man skulle løse dem.

Opgaverne  var udfordrene det længere man kom frem

Jeg har lyst til at prøve mere på et tidspunkt

Jeg vil gerne anbefale det til andre.

Finn Nygaard Jensen, Efterskolen Ådalen

DreamWeaver CS4

Det bedste af det hele - din ubegrænsede tålmodighed. Jeg vidste intet om hjemmesider, havde aldrig været på IT kurser, plus dansk er ikke min modersmål - jeg misforstod tit, hvad du skrev. Det har sikkert været meget irriterende for dig, men du fortsætte at forklare uden at blive sur. Det er meget vigtigt for en begynder ikke at være "skræmt væk", fordi så tænker man: "mon ikke klarer jeg det alligevel".
Jeg synes, emnerne for kurser var godt valgte.
Det var godt, at man kunne arbejde med kurser, når man havde tid - der var ingen tidsfrister til hvert emne.
Det var godt, at du svarede hurtigt på spørgsmålene.

Tak for kursus! Det var en god oplevelse, det var en stor udfordring for mig, men det var meget interessant at "fægte" igennem det!

Antra Kahr, kahrius.dk

Access videregående

1) Den detaljerede Trin-for-trin vejledningen i undervisningsmaterialet er måske lidt kedelig at gennemføre, men det bliver rigeligt opvejet af effektiviteten i indlæringen af de nødvendige rutiner.
2) Underviseren er superhurtig til at svare.
3) Underviseren svarer relevant og koncist på mine spørgsmål.

Lars Mårtensson, IHI BUPA

Excel VBA

Hurtige tilbagemeldinger på spørgsmål og øvelser. God opbygning af kurset

Sune Jeppson, Arbejdernes Landsbank

Excel VBA

Hurtig response på opgaver.

Udfordrende opgaver.

Flemming Pedersen, Semco Maritime

< >
Se flere referencer

xsl:applytemplates

bruges til at kalde en anden template inde fra en template. Syntaksen er:

<xsl:apply-templates select="xpath udtryk" mode="mode navn">

Vi kommer tilbage til brugen af mode atributten senere.

Hvis vi kigger på dette lille eksempel

<xsl:template match="Nummer">
<Track>
<xsl:apply-templates>
</Track>
</xsl:template>

Når XSL processoren behandler denne template vil alle elementer der hedder "Nummer" blive fundet og for hver nummer vil der blive indsat et element der hedder "Track" i resultatet - men som følge af xsl:apply-templates vil processoren løbe xml dokumentet igennem for at se om der er templates der matcher - nu med udgangspunkt i "Nummer" elementet.

Det giver først for alvor mening, hvis der er en flere templates i xsl dokumentet.

Her er et lille eksempel:

<?xml version="1.0"?>
<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">
<xsl:output method="html" encoding="ISO-8859-1" />
<xsl:template match="/">
<html>
<head><title>Et eksempel</title></head>
<body>
<xsl:apply-templates/>
</body>
</html>
</xsl:template>


<xsl:template match="Kunstner">
<p>Kunstner</p>
</xsl:template>


</xsl:stylesheet>

Denne lille leg går galt som vi tidligere har set - på grund af standard templates. Det er der to løsninger på - enten kan vi bruge

<xsl:template match="text() | @*"></xsl:template>

Eller også kan vi specificere hvad vi vil matche med i apply-templates

<xsl:apply-templates select="RytmiskMusik/Nummer/Kunstner"/>

Når du har betalt for kurset får du adgang til øvelser til hver lektion. Og når du har fået godkendt din besvarelse får du desuden adgang til mine løsningsforslag med ekstra tips og trix.