XML og XSLT

synes tiden fra indsendelse af spørgsmål og opgaver til svar har været hurtig hvilket var rigtig dejligt.

René Matzen, Revisor Informatik ApS

Excel grundlæggende 2007

Det passer mig perfekt at løse opgaverne i mit eget tempo og at jeg kan bruge den tid der skal til..

Mette Kargaard. Frederiksen, Privat

Excel VBA

At jeg kan fordybe når jeg har tid og lyst, er super.

Virkelig hurtig respons fra underviseren - næsten døgnet rundt :)

Øvelserne indeholdt hvad jeg skulle bruge, for at komme videre med egne vba-projekter.

At man kunne sammenligne egne løsninger med underviserens var lærerigt.

Henrik Boss, Marel Bornholm

Excel VBA

Jeg har gennemført kurset Excel VBA. Jeg var skeptisk overfor måden at lære på inden jeg gik i gang, men jeg må sige at min skepsis blev gjort til skamme. Lige fra første lektion følte jeg at jeg virkelig lærte noget.

Thors tilgang til materialet er perfekt. Gennem løbende øvelser får man lejlighed til at afprøve teorien i praksis.

Beder man om lidt hjælp, så kommer den lynhurtig – men det er kun et hint og så kan man selv finde ud af resten – det er perfekt for herved tvinges eleven til at tænke sig om – mon det kan bruges i folkeskolen også :).

Kurset er ALLE pengene værd og kan køres når man har tid og er motiveret. Holder man for lange pauser i undervisningen, så komme Thors pegefinger i form af en mail og så er det bare om at komme i gang igen :)

Jacob Madsen, Mettler-Toledo A/S

Word VBA

Jeg er total overrasket over den korte svartid. Det er et KÆMPE plus hvis man selv til tider arbejder under tidspres og ved man kun har en kort tid at arbejde på en opgave.

Der er heller aldrig slinger i valsen på spørgsmål; altid kort og præcis svar retur. 

At kunne lave opgaverne når det passede mig var helt fantastisk. 

Tina Eriksen, Skandinavisk Service Partner

ASP.NET 4.0

Det har været helt fantastisk at se den grønne status med "jeg er online" når jeg har logget ind for at køre videre på min undervisning, for så ved jeg at der er næsten øjeblikkelig hjælp, råd, vejledning og godkendelse på mine indsendte svar. Det betyder jeg har kunnet komme videre med det samme og ikke blot vente på evaluering over tid og jeg har haft mine svar i frisk hukommelse. Det har næsten været somom underviser har "kigget mig over skulderen" og været der under hele forløbet. Fordelen er at det har været på mine premisser, når _jeg_ har været klar og motiver

Jeg har oplevet rigtig god, professionel og hurtig vejledning og konstruktiv kritik under hele forløbet.

IT-Fjernundervisning kan klart anbefales.

Dennis Mathiesen, Elro

< >
Se flere referencer

xsl:output

Som vi har set det kan det være interessant at styre outputtet lidt. Syntaksen for xsl:output er:

<xsl:output method="xml eller html eller text"
version="version"
encoding="encoding"
omit-xml-declaration="yes eller no"
standalone="yes eller no"
cdata-section-elements="CDATA sections"
indent="yes eller no" />

Metoden forklarer vel sig selv.

Version og standalone bruges kun i forbindelse med output til XML - de bliver brugt til at generere den øverste linje i XML dokumentet.

Encoding giver dig mulighed for at vælge hvilket karaktersæt du vil bruge. Vi bruger normalt ISO-8859-1

Omit-xml-declatation - bruges som navnet angiver også kun i forbindelse med generering af XML dokumenter. Hvis resultatet af vores transformation skal indgå i et andet XML dokument har vi ikke noget at bruge deklarationen til.

cdata-section-elements skal indeholde en liste af de elementer i resultatet, der skal ud som CDATA områder.

Indent - hvis du sætter denen attribut til yes bliver dit output lidt lettere at læse.

Når du har betalt for kurset får du adgang til øvelser til hver lektion. Og når du har fået godkendt din besvarelse får du desuden adgang til mine løsningsforslag med ekstra tips og trix.