XML og XSLT

synes tiden fra indsendelse af spørgsmål og opgaver til svar har været hurtig hvilket var rigtig dejligt.

René Matzen, Revisor Informatik ApS

Excel VBA

Det har været meget nærværende og personlig fjernundervisning med hurtige svar på spørgsmål og feedback på opgaver. Der har været stor engagement og ejerskab fra underviserens side.

Det faglige niveau har været vekslende mellem "begynder" og "ekspert" opgaver.

Brian Deleuran, Radiometer

DreamWeaver CS4

Det bedste af det hele - din ubegrænsede tålmodighed. Jeg vidste intet om hjemmesider, havde aldrig været på IT kurser, plus dansk er ikke min modersmål - jeg misforstod tit, hvad du skrev. Det har sikkert været meget irriterende for dig, men du fortsætte at forklare uden at blive sur. Det er meget vigtigt for en begynder ikke at være "skræmt væk", fordi så tænker man: "mon ikke klarer jeg det alligevel".
Jeg synes, emnerne for kurser var godt valgte.
Det var godt, at man kunne arbejde med kurser, når man havde tid - der var ingen tidsfrister til hvert emne.
Det var godt, at du svarede hurtigt på spørgsmålene.

Tak for kursus! Det var en god oplevelse, det var en stor udfordring for mig, men det var meget interessant at "fægte" igennem det!

Antra Kahr, kahrius.dk

Access VBA

Min indgangsvinkel til VBA var, at jeg overhovedet ikke har arbejdet "hands on" med kode, siden de første par år af ingeniørstudiet, hvorfor min overordnede målsætning var "blot at komme komme i gang" dvs få en overordnet forståelse for hvordan strukturen i det hele var. Det har jeg fået og mere til.

Der er lagt vægt på øvelse, så man selv skal "bøvle" med koden, uden at få alt for meget forærende. Det er godt. Øvelserne har jeg oplevet, som værende bygget op, så man får en "værktøjskasse" med komponenter, som i et vist omfang kan genindgå i nogle af de efterfølgende øvelser. Også det er fint. Det stimulerer en til at tænke kreativt.

Alt i alt er mine forventninger indfriet.   ..

Lars Aaboe Kristensen, Ribe Amt, Teknik og Miljø

Access videregående

1) Den detaljerede Trin-for-trin vejledningen i undervisningsmaterialet er måske lidt kedelig at gennemføre, men det bliver rigeligt opvejet af effektiviteten i indlæringen af de nødvendige rutiner.
2) Underviseren er superhurtig til at svare.
3) Underviseren svarer relevant og koncist på mine spørgsmål.

Lars Mårtensson, IHI BUPA

Expression Web 4

Det er dejligt jeg selv har kunnet tilrettelægge farten. Det har været dejligt med hurtige svar

Birgitte Thunbo Christensen, Chr. Fode A/S

< >
Se flere referencer

xsl:template

 - den har vi også mødt før. Det er det element vi bruger til at opbygge vores stylesheets af. Syntaksen er som følger:

<xsl:template match="xpath sætning" name="template navn" priority="nummer" mode="mode navn">

match har vi set og arbjdet med. Name kan bruges til at navngive en template, så man kan kalde den direkte - det kommer vi tilbage til.  Mode kan bruges, hvis en sektion skal processeres mere end én gang - det kommer vi også tilbage til.

 

Priority

I nogle tilfælde vil der være mere end én template, der matcher samme element. I de tilfælde har XSLT nogle regler der bliver fulgt. Jo mere specifik en template er jo højere prioritet har den. Se på disse to templates:

<xsl:template match="Nummer/Kunstner">
<xsl:template match="Kunstner">

Den første template er tydeligt den meste specifikke, så det er den der bliver valgt. Hvis man har to templates der er lige specifikke kan man med priority atributten afgøre hvilken der bliver valgt.

Når du har betalt for kurset får du adgang til øvelser til hver lektion. Og når du har fået godkendt din besvarelse får du desuden adgang til mine løsningsforslag med ekstra tips og trix.