XML og XSLT

synes tiden fra indsendelse af spørgsmål og opgaver til svar har været hurtig hvilket var rigtig dejligt.

René Matzen, Revisor Informatik ApS

Access videregående 2007

Det har været godt at du hele tiden har været enten på mail eller chat, så du kan hjælpe en hurtigt videre. Samtidig vil jeg også sig at jeg ikke forventede så hurtige svar. Hvis der var noget man skulle bruge hjælp til kunne man jo bare gå videre med næste øvelse, for så at vendte tilbage til den ufærdige.

"Nu har jeg bestået prøven og skal nu lære at køre"

Det glæder jeg mig til at blive god til

Sarah Kristoffersen, VELUX Skærbæk

DreamWeaver CS4

Det bedste af det hele - din ubegrænsede tålmodighed. Jeg vidste intet om hjemmesider, havde aldrig været på IT kurser, plus dansk er ikke min modersmål - jeg misforstod tit, hvad du skrev. Det har sikkert været meget irriterende for dig, men du fortsætte at forklare uden at blive sur. Det er meget vigtigt for en begynder ikke at være "skræmt væk", fordi så tænker man: "mon ikke klarer jeg det alligevel".
Jeg synes, emnerne for kurser var godt valgte.
Det var godt, at man kunne arbejde med kurser, når man havde tid - der var ingen tidsfrister til hvert emne.
Det var godt, at du svarede hurtigt på spørgsmålene.

Tak for kursus! Det var en god oplevelse, det var en stor udfordring for mig, men det var meget interessant at "fægte" igennem det!

Antra Kahr, kahrius.dk

Excel grundlæggende 2007

Det passer mig perfekt at løse opgaverne i mit eget tempo og at jeg kan bruge den tid der skal til..

Mette Kargaard. Frederiksen, Privat

Access VBA

Min indgangsvinkel til VBA var, at jeg overhovedet ikke har arbejdet "hands on" med kode, siden de første par år af ingeniørstudiet, hvorfor min overordnede målsætning var "blot at komme komme i gang" dvs få en overordnet forståelse for hvordan strukturen i det hele var. Det har jeg fået og mere til.

Der er lagt vægt på øvelse, så man selv skal "bøvle" med koden, uden at få alt for meget forærende. Det er godt. Øvelserne har jeg oplevet, som værende bygget op, så man får en "værktøjskasse" med komponenter, som i et vist omfang kan genindgå i nogle af de efterfølgende øvelser. Også det er fint. Det stimulerer en til at tænke kreativt.

Alt i alt er mine forventninger indfriet.   ..

Lars Aaboe Kristensen, Ribe Amt, Teknik og Miljø

Excel VBA

Det har været godt at selv kunne bestemme farten, samt bruge al den tid man nu selv synes for at lave opgaverne.

Det har været et hårdt kursus, men jeg har virkelig lært meget og er mere rustet til at lave nye makroer, hvor jeg så selv kan gå i i VBA og lave rettelser, fordi jeg kan forstå programmet.

Margit Gravgaard Larsen, Novo Nordisk A/S

< >
Se flere referencer

xsl:output

Som vi har set det kan det være interessant at styre outputtet lidt. Syntaksen for xsl:output er:

<xsl:output method="xml eller html eller text"
version="version"
encoding="encoding"
omit-xml-declaration="yes eller no"
standalone="yes eller no"
cdata-section-elements="CDATA sections"
indent="yes eller no" />

Metoden forklarer vel sig selv.

Version og standalone bruges kun i forbindelse med output til XML - de bliver brugt til at generere den øverste linje i XML dokumentet.

Encoding giver dig mulighed for at vælge hvilket karaktersæt du vil bruge. Vi bruger normalt ISO-8859-1

Omit-xml-declatation - bruges som navnet angiver også kun i forbindelse med generering af XML dokumenter. Hvis resultatet af vores transformation skal indgå i et andet XML dokument har vi ikke noget at bruge deklarationen til.

cdata-section-elements skal indeholde en liste af de elementer i resultatet, der skal ud som CDATA områder.

Indent - hvis du sætter denen attribut til yes bliver dit output lidt lettere at læse.

Når du har betalt for kurset får du adgang til øvelser til hver lektion. Og når du har fået godkendt din besvarelse får du desuden adgang til mine løsningsforslag med ekstra tips og trix.