XML og XSLT

synes tiden fra indsendelse af spørgsmål og opgaver til svar har været hurtig hvilket var rigtig dejligt.

René Matzen, Revisor Informatik ApS

Expression Web 4

Det er dejligt jeg selv har kunnet tilrettelægge farten. Det har været dejligt med hurtige svar

Birgitte Thunbo Christensen, Chr. Fode A/S

Access videregående 2007

Det har været godt at du hele tiden har været enten på mail eller chat, så du kan hjælpe en hurtigt videre. Samtidig vil jeg også sig at jeg ikke forventede så hurtige svar. Hvis der var noget man skulle bruge hjælp til kunne man jo bare gå videre med næste øvelse, for så at vendte tilbage til den ufærdige.

"Nu har jeg bestået prøven og skal nu lære at køre"

Det glæder jeg mig til at blive god til

Sarah Kristoffersen, VELUX Skærbæk

Excel grundlæggende 2000

Jeg syntes at det været rigtig godt og læreridt.

Det passede mig rigtig godt at jeg selv kunne bestemme hvornår jeg lavede opgaverne,

Når man havde en til to timer fik man lige sat sig ved pc,en og så bare igang. 

Det passer rigtig godt ind i en børnefamilie istedet for at skulle være væk i et par dage.

Opgaverne syntes jeg var rimlig let at forstå, hvordan man skulle løse dem.

Opgaverne  var udfordrene det længere man kom frem

Jeg har lyst til at prøve mere på et tidspunkt

Jeg vil gerne anbefale det til andre.

Finn Nygaard Jensen, Efterskolen Ådalen

Access videregående

1) Den detaljerede Trin-for-trin vejledningen i undervisningsmaterialet er måske lidt kedelig at gennemføre, men det bliver rigeligt opvejet af effektiviteten i indlæringen af de nødvendige rutiner.
2) Underviseren er superhurtig til at svare.
3) Underviseren svarer relevant og koncist på mine spørgsmål.

Lars Mårtensson, IHI BUPA

DreamWeaver MX

Hej Thor

Det bedste har været at jeg så hurtigt fik svar, der var aldrig en fornemmelse af at afstanden til hjælp var lang, det føltes som om vi bare genoptog en snak fra sidst...

Og så var der aldrig en følelse af at blive talt ned til, selv om jeg da godt er klar over at du adskillige gange må have revet dig i håret over mine spørgsmål.

Det har også været godt, at der ikke har været en tidsfrist. Jeg kan se at flere af mine kolleger har været igang med et kursus, som de måtte skippe, fordi de ikke var i stand til at overholde tidsfristen.

Vivi Bundgaard, Egvad Bibliotek

< >
Se flere referencer

xsl:output

Som vi har set det kan det være interessant at styre outputtet lidt. Syntaksen for xsl:output er:

<xsl:output method="xml eller html eller text"
version="version"
encoding="encoding"
omit-xml-declaration="yes eller no"
standalone="yes eller no"
cdata-section-elements="CDATA sections"
indent="yes eller no" />

Metoden forklarer vel sig selv.

Version og standalone bruges kun i forbindelse med output til XML - de bliver brugt til at generere den øverste linje i XML dokumentet.

Encoding giver dig mulighed for at vælge hvilket karaktersæt du vil bruge. Vi bruger normalt ISO-8859-1

Omit-xml-declatation - bruges som navnet angiver også kun i forbindelse med generering af XML dokumenter. Hvis resultatet af vores transformation skal indgå i et andet XML dokument har vi ikke noget at bruge deklarationen til.

cdata-section-elements skal indeholde en liste af de elementer i resultatet, der skal ud som CDATA områder.

Indent - hvis du sætter denen attribut til yes bliver dit output lidt lettere at læse.

Når du har betalt for kurset får du adgang til øvelser til hver lektion. Og når du har fået godkendt din besvarelse får du desuden adgang til mine løsningsforslag med ekstra tips og trix.