It-fjernundervisning

Her bestemmer du, hvor og hvornår du arbejder!

Én til én undervisning i dit tempo.

Start med det samme!

 
profilbillede

Du bestemmer selv farten

Undervisningen foregår pr. mail mellem dig og mig. Jeg svarer som regel hurtigt på mine e-mails, så hvis du har travlt, skal jeg nok følge med.

profilbillede

Arbejd når det passer dig

Kursusmaterialet er tilgængeligt på nettet eller i et hæfte, du får tilsendt, så du kan arbejde, når det passer dig.

profilbillede

Én til én undervisning

Ja, det er bare dig og mig - og har du en særlig udfordring omkring it eller blot det emne, du tager undervisning i - kigger vi sammen på det!

Spørg løs!

Når du køber et kursus hos mig, køber du samtidig ret til at stille alle de spørgsmål, du har lyst til. Ikke bare i relation til kurset og opgaverne, men også i relation til it-opgaver, du står over for i hverdagen (naturligvis inden for kursets emne).

Jeg svarer hurtigt!

Løber du ind i problemer kan du regne med hurtigt svar fra mig. Min middelsvartid inden for normal arbejdstid ligger på 15 minutter.

Hvordan fungerer det?

Jeg har strikket et lille demo kursus sammen, som gerne skulle forklare, hvordan undervisningen foregår.
Følg kurset her

Evalueringsresultater

Se evalueringsresultater og hvad folk har skrevet om it-fjernundervisning.dk.
Referencer

Baggrund

Jeg har skrevet meget af kursusmaterialet selv på baggrund af de kurser, jeg selv har taget, og min årelange erfaring med it-undervisning. Alt materialet er skrevet i lettilgængeligt sprog.

I internettets ånd er al teori til mine kurser frit tilgængeligt her på siden, men for at få ordentligt udbytte af teorien er det vigtigt at du også har adgang til de tilhørende øvelser.

Når du har meldt dig til og betalt for et kursus, får du adgang til opgaverne, som du skal løse efter hver lektion. Du finder lektioner og øvelser her på siden under det valgte kursus. Du har adgang til al teori og alle opgaver på én gang, så du kan altid selv bestemme dit arbejdstempo.

Ved at løse opgaverne til lektionerne får du brugt teorien fra netop den lektion i praksis, og den sidder derfor bedre fast. Du kan selvfølgelig altid spørge undervejs, så du aldrig sidder fast i en tekst eller opgave.

Når du har løst opgaven, sender du den til mig, og jeg retter og kommenterer den, så du hurtigt får feedback på dit arbejde. Så snart din løsning er godkendt, får du desuden adgang til mit løsningsforslag og måske et par ekstra tips. Når du har gennemført alle lektioner, og dine opgaveløsninger er godkendt, sender jeg dig et kursusbevis.

Du er selvfølgelig også altid velkommen med spørgsmål efter kurset er afsluttet. Jeg har lavet et lille demokursus, hvor du kan se, hvordan systemet virker.
Demokursus

Thor Østergaard

Jeg er uddannet fysiker fra Københavns Universitet og har arbejdet med it-formidling siden 1986.

Siden 2003 har jeg arbejdet som it-konsulent og underviser i mange forskellige sammenhænge. Jeg sælger konsulentydelser fra mit firma www.scientdata.dk.

IT-fjernundervisning startede i slutningen af 2004.

Se fuld profil

Word grundlæggende

 Det har været kanon, at underviseren svarer mig lynhurtigt.

 Det har været ok, at det var mig og kun mig, der skulle omsætte kursusmaterialet - hvilket var eminent.

 Jeg havde mulighed for at planlægge, hvornår jeg skulle løse kursusmaterialet - hvilket var glimrende.

Majbrit Larsen, Revisionsdirektoratet

ASP.NET MVC 5

Jeg er imponeret over hvor meget tid Thor brugte i starten på at opgradere sin server til seneste version og samtidig havde tålmodighed til at hjælpe så det hele spillede.

Han er desuden meget hurtig til at svare på spørgsmål og rette opgaver.

Vil helt klart overveje at tage endnu et kursus 

Jacob Nørgaard, Privat

Access VBA

Rigtig god og hurtig respons fra underviser. Skal ikke vente ret lang tid på at få et svar på en problemstilling og spørger man efter en uddybning til eksempelvis en kode, kommer der hurtigt et svar, så man kan komme videre. Har fornemmelsen hele vejen igennem at underviser er villig at bruge den nødvendige tid på en, så man kan få løst opgaven. Bliver tvunget til at arbejde med opgaven, der er ikke nogen nem genvej, hvilket er rigtig godt.

Brian Lind Olsen, OUH Odense Universitetshospital

Excel VBA

Det har været rart at man selv kan bestemme tempoet og hvornår man laver opgaverne. Man kan også få hjælp til at få løst opgaverne anderledes, samt få hjælp til andre opgaver. Jeg synes også det har været sjovt at man ikke får det hele serveret, men skal søge lidt information selv.

Laila Jensen, Statens Serum Institut

Word videregående

  1. Underviseren svarer hurtigt.
  2. Underviseren kommer med gode ideer og "retter" til det er i orden.
  3. Jeg kan planlægge, som det passer mig.
  4. Jeg kan springe nogle opgaver over - for at komme tilbage til dem fx brevfletning.
  5. Jeg har "snuset" til mange ting, og flere af dem var gode
  6. !

Majbrit Larsen, Revisionsdirektoratet

Excel grundlæggende 2000

Jeg syntes at det været rigtig godt og læreridt.

Det passede mig rigtig godt at jeg selv kunne bestemme hvornår jeg lavede opgaverne,

Når man havde en til to timer fik man lige sat sig ved pc,en og så bare igang. 

Det passer rigtig godt ind i en børnefamilie istedet for at skulle være væk i et par dage.

Opgaverne syntes jeg var rimlig let at forstå, hvordan man skulle løse dem.

Opgaverne  var udfordrene det længere man kom frem

Jeg har lyst til at prøve mere på et tidspunkt

Jeg vil gerne anbefale det til andre.

Finn Nygaard Jensen, Efterskolen Ådalen

Excel VBA

Øvelserne kan tages i det tempo, der passer en, hvilket gør det muligt at gå i dybden med udvalgt teori og øvelser og inddrage arbejdsrelaterede udfordringer/problemstillinger direkte i kurset.

Der er hurtig respons fra underviser, man bliver udfordret på opgaverne og får ikke lov til og gå videre før en opgave er løst tilfredsstillende.

Kan anbefale kurset til andre.

Brian Lind Olsen, OUH Odense Universitetshospital

Access videregående

1) Den detaljerede Trin-for-trin vejledningen i undervisningsmaterialet er måske lidt kedelig at gennemføre, men det bliver rigeligt opvejet af effektiviteten i indlæringen af de nødvendige rutiner.
2) Underviseren er superhurtig til at svare.
3) Underviseren svarer relevant og koncist på mine spørgsmål.

Lars Mårtensson, IHI BUPA

Access VBA

Min indgangsvinkel til VBA var, at jeg overhovedet ikke har arbejdet "hands on" med kode, siden de første par år af ingeniørstudiet, hvorfor min overordnede målsætning var "blot at komme komme i gang" dvs få en overordnet forståelse for hvordan strukturen i det hele var. Det har jeg fået og mere til.

Der er lagt vægt på øvelse, så man selv skal "bøvle" med koden, uden at få alt for meget forærende. Det er godt. Øvelserne har jeg oplevet, som værende bygget op, så man får en "værktøjskasse" med komponenter, som i et vist omfang kan genindgå i nogle af de efterfølgende øvelser. Også det er fint. Det stimulerer en til at tænke kreativt.

Alt i alt er mine forventninger indfriet.   ..

Lars Aaboe Kristensen, Ribe Amt, Teknik og Miljø

Excel VBA

Hurtig respons.
Får en til at tænke selvstændigt.
Hjælpsom.

Ole Cordes Kristensen, Ce-Tec

< >
Se flere referencer